Thursday, July 30, 2015

Bali - Day 3 & 4


Assalamualaikum..

Yes! this is my last update pasal Bali! Seronok ke tidak korang kena la pergi bercuti ke sana! Really Awesome place! Rasa nak vacay ke sana lagi sebab tak puas enjoy dengan pantai bali. Industri pelancongan di Bali ni memang patut pon menjadi sumber pendapatan utama bagi negara Indonesia kerana di Bali banyak tempat-tempat menarik yang boleh dikunjungi dan mereka memelihara tapak warisan sejarah ini dengan baik dan bersih. Sebenarnya tak cukup masa kalau pergi Bali ni 4D3N je. Will make sure next time pergi nak duduk villa yang ada private pool! Boleh SPA memanjang. Jom kakput nak tunjuk hari ketiga kakput ke mana . . . 

 1) Pura Taman Ayun Temple 
     Entrance fee : IDR 15,000

Pak Supir bawa kami ke Pura Taman Ayun Temple. Disini terdapat banyak binaan-binaan tapi memang cantik la! Kakput dengan kawan apa lagi bergambar sakan la kat sini.























2) Daya Tarik Wisata Ulun Danu Beratan 
    Entrance fee : IDR 20,000

















Kak Ton sakan berselfie uols!!! Upsss sorry!


Kak Put dan kawan sempat solat zohor di salah satu Masjid yang terletak betul-betul berdepan dengan kawasan ulun danu beratan ni. Nak ke masjid ni kena la mendaki tangga yang agak tinggi sikit, sebab masjid ni atas bukit. Nyaman + sejuk je kat sini.


------- THEN NEXT -------

Lunch time!!! Kami dibawa ke salah satu restoran halal di kawasan tabanan iaitu Labhagga Pacung Restaurant. Sama juga hidangan secara buffet! owner restoran ini adalah orang islam, staff dia terus beritahu sebab tengok kiterang macam takut-takut nak makan. Siap owner restoran datang jumpa dengan we'ols dan sembang-sembang pasal restoran yang disediakan oleh beliau.

3) Tanah Lot
Entrance fee : IDR 125,000

Ini lah tempat yang ditunggu-tunggu!!! sapa pergi Bali tak jejak sini maka tak lengkapla percutian u'ols!














Kakput tak tahan tengok painting Marilyn Monroe tu Rp100,000 je! Terus iols GRAB!

4) Masa untuk SPA
 Cost SPA : IDR300,000
 (Full body Massage, Lulur, Scrub, Mandi Susu untuk 2 jam)



Setelah penat seharian berjalan, dah tiba masanya untuk kami berSPA! Time for relaxing! 1st time SPA bersama bestie i ni taw! Gelak je keje... hahaha cool babe! We all ambil pakej Massage, Lulur, Scrub dan Mandi Susu. Punyala seronok 2 jam dimanjakan. Balik hotel memang tidur selena-lenanya. 

So esok adalah hari terakhir kami di Bali! Balik hotel packing semua barang-barang supaya tak kelam kabut esok pagi. Lepas subuh boleh relax balik tak ade nak fikir barang nak masuk beg and so on. Dah macam pergi bandung pulak beg penuh nak sumbat barang-barang. 

Day 4 


After breakfast we ols terus ke Krishna untuk cari cenderamata, Krishna ni lebih murah dari kat tempat-tempat lain. Rambang mata tengok lulur badan + scrub! T.shirt pon murah! semua la murah! So, beli kat sini k! semua jenis barang ada termasuk painting!

Total perabih dok shopping kat Krishna

Kak Putput - IDR 233,000.00 
Lissa - IDR 216 500.00

 Inilah supir muda yang bawa kami menjelajah Bali. We ols panggil dia Pak Joni!!!
Sesiapa yang berminat nak gunakan khidmat beliau boleh contact this number 

Joniartha +6282145854119  
Price : IDR. 400.000'-/10 hours and additional per hour: IDR. 50.000'-.

(kali ni kakput terus payung harga kakput bayar untuk pak supir, selalu lupa mentioned kesian u'ols tertanya-tanya tapi kakput tak reply kecuali kalau u'ols e-mel kat kakput) 

 Nampak tak??? kakput gigih hand carry 2 pasu berat tu!



GOOD BYE BALI!!!
Sekian sahaja update untuk #monalissatravels #bffgetaway #monalissatravelbali


No comments:

Post a Comment